Returer & reklamationer

Du som, privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du köper online. Du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning eller försegling eller teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit varan.

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det är fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 1 år från du mottog varan. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 1 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom 5 dagar. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, får själv betala fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:
Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.

  • Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

 

OBS: MAN KAN EJ UTÖVA NÅGON FORM AV ÅNGERRÄTT OM FÖRPACKNINGAR HAR BRUTITS